Kisah Klasik!
Kisah Klasik untuk masa depan.

Salaam'alaik.

Selamat datang ke Kisah Klasik. Feel free to navi around. Click here and that. Constructive criticisms are highly appreciated. Don't forget to leave a tag!
XOXO,
E.

I update on Wattpad, Kindly click here to read more.


via theredradio9@yahoo.com

Ednin Edninn

Create Your Badge
SI HOODIES PINK [COMPLETED]

"There can be miracles, when you believe"

Intro | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | Tamat

VICE VERSA [COMPLETED]


"Sampai bila-bila Hariz tak akan maafkan dia.. Tak akan!"

Prolog | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1011 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31

Want more? Hihi proudly to say that Bencisayang is in print!

Here we go :)
Dia, A


"Farhan?"
Abiir mengangguk.
"Dia buat apa?"
"Dia propose."
"Jadi girlfriend?"
Abiir menggeleng. Matanya memandang Aiman. "Jadi wife."

Prolog | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Masih on going yang sangatlah slow pace-nya. Ampun! Peace!
POSKAD


“Pukul sembilan kau.. cuba kau tengok. Dia pakai kemeja putih.. dengan bag BG biru tu.”
“Uhuh..” Dia berlagak tenang. "Kenapa?"
“Itulah Sun. The Sun of SOE.”

Prolog | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13

Excerpt 1
CERPEN


Anekdot kau dan aku

LONTARAN KATA-KATA MANIS


.
Si Hoodies Pink 05
Posted on Saturday 28 May 2011
@ May 28, 2011 by Ednin Kesukma Dewi


YM! Ya Allah dah lama benar dia tak online. Yella sejak jadi budak kolej ni memang semedang je busy. Studio, kelas, aktiviti koko pon dia dah rasa macam tak cukup masa je nak bernafas. Ni pulak tiba-tiba minggu lepas dapat khabar berita yang ada jejaka terbuka hati nak berkenalan. Hish semak semak.

Nad_nad00 is online.

Serentak matanya bercahaya. Kawan baiknya di sekolah tiba-tiba online. Syurganya! Dah lama tak bercerita panjang. Yella Nadiah di Kolej Matrikulasi Kedah dan aku pulak di tengah-tengah bandar ni. Macam mana nak bersua, bertukar cerita!

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Nadddddddddd!

Nad_nad00 (Nurul Nadiah): Yoo cik kak. Salam mana? Assalamualaikum!!

Hadhira tersenyum. Kawan ustazah aku ni sorang. Tak berubah-berubah. Rindu la!

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Waalaikumussalam, ya Nadiah! Hehe.

Nad_nad00 (Nurul Nadiah): Hehehe.
Nad_nad00 (Nurul Nadiah): Awak rindu saya kan? Cakap je la.. saya faham.. ngeee.

Eh macam tahu-tahu plak.

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Hehehe. Mana main rindu2 ni awak.. hehe kitakan hati kebal...

Nad_nad00 (Nurul Nadiah): Hehe. It's okay la kalau orang tak nak ngaku. Tapi saya nak ngaku saya rindu awak.. saya sayang awak..

Tengok tu.. dia selalu buat ayat sedih. Pandai psiko la cik kak sorang nie.

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Yella kita pon rindu awak.. tapi malu nak mengaku.. bluwweeek!

Nad_nad00 (Nurul Nadiah): kan.. gotcha!
Nad_nad00 (Nurul Nadiah): hehehe. so apa cerita? Bila fly?

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Next year kut.. heheehe.. InshaALLAH.. awak kita ada cerita ni nak cerita??

Nad_nad00 (Nurul Nadiah): cerita?? cerita apakah??
Nad_nad00 (Nurul Nadiah): takkan nak kawen kut??

Ish ada ke dia cakap aku nak kawen. Aku ni baru sweet 18 tahu tak? Mana mungkin nak berkahwin.. lagipun nak ada teman-teman sehidup semati ni bukan prioriti dia sekarang. Yang aku tahu nak habiskan belajar. Nak kerja dan hidup sendiri.

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Hishhh mana ada. Tanaklah kawen-kawen ni. Kita nak jadi independent la. Nak dapat ijazah and kerja. Hehee.

Nad_nad00 (Nurul Nadiah):Kalau dah Allah nak bagi.. awak tak boleh buat apa-apa tahu?

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Ye saya tahu.. terima kasih ye kerana ingatkan.. ngeeee.. tapi saya ada benda nak cerita ni.. konpius sejak dua tiga malam berfikir..

Lantas Hadhira menceritakan semua kisah yang berlaku kepadanya beberapa minggu lepas. Macam selalu Nadiah sememangnya pendengar yang baik.. dari zaman sekolah lagi dia dah awal-awal ambik Nurul Nadiah Syafie ni sebagai kaunselor tak bertauliah. Apa saja masalah mengenai dirinya akan diceritakan kepada Nadiah.. dan Alhamdulilah yang Nadiah ni bukan jenis orang yang suka membawa cerita kepada orang lain. Long story short, Nadiah ni lah pemegang rahsia-rahsianya. Terima kasih ya sahabat!

Nad_nad00 (Nurul Nadiah): Hahaha. Sah mamat tu tak kenal awak lagi kan? Awakkan si hati batu but what he did is the sweetest thing ever.. hahaha lebih hebat dari cara Micheal propose awak dulu kan.. kehkehee..

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Micheal micheal jangan sebut.. x suka!

Hadhira masih teringat lagi tentang Micheal yang ditolaknya ketika sekolah dulu. Hampir tiap-tiap hari lelaki itu akan datang ke sekolahnya dan cuba memikatnya tapi yella macam dia cakap tadi bercinta bukanlah prioriti dia ketika itu. Dan mungkin sekarang juga.

Nad_nad00 (Nurul Nadiah): Hehehehe. Janganlah marah, cik kak. Anyway macam mana ye dia tahu awak suka makan aiskrim ye? Hhehehe you've got stalker to deal with la cik kak..

Aah ye.. macam mana dia tahu aku suka aiskrim ey?

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Entahla.. saya tatahu la awak.. hehehe.. seriau plak stalker stalker nie..

Nad_nad00 (Nurul Nadiah): So macam mana?

cikeskrem (Nur'iz Hadhira): Macam mana?? macam biasalah..

Nad_nad00 (Nurul Nadiah): eeeeeee.. hati batu!

Agaknya aku, Nur'iz Hadhira binti Hisham ni memang berhatikan batu. Batu kepal. Sedingin ice cube kat Antartika sana. Ngeeee. 

Tapikan nak buat macam manakan? Dah tak ada perasaan sekarang ni. Mana boleh nak paksakan?

Lagipun sudah banyak dia baca dan mendengar cerita mengenai keburukan bercinta ni. Ada yang sanggup bunuh diri, menggadaikan maruah diri dan bermacam-macam lagi la.. Nauzubillah.  Tak sanggup!

...

"Syurga dunia! Assignment dah hantar, project dah submit.. this is what we called a REAL weekend!!"jerit Jo. Punyalah bahagia bila dah submit project pertama ni. Ya Allah lega gila aku rasa. Rasa macam nak melonjak ja.

"Aku pon tumpang gembira.. yellah kalau tak semedang je korang tak ada kat bilik ni. Bosan aku tengok muka Aini je memanjang..." Sarah menyambung.

Aini menjelirkan lidah. Eh elleh kang aku tinggal dia sorang-sorang baru tahu.

"Eh Dhir..macam mana dengan mamat hari tu. On ke?"tanya Sarah.

Hadhira geleng kepala. Minah ni menyibuk sungguhla.

"Sweet kut cara dia nak mengorat. Pak we aku dulu aci main mesej je tanya.. kan bagus aku main tarik tali macam kau.. dapat bunga sejambak, icecream.. wahhh syio..."

Kelepaaappp.

Teddybear Jo dijadikan mangsa. Ambik kau, kan dah kena sejibik kat kepala. Nasib la kamu Maisarah, yang tukang baling ni sebenarnya pernah jadi wakil sekolah dalam memanah, maka skill menembak sasarannya sedikit sebanyak memang akan kena la. 

"Apa ni?" Sarah mengambil teddybear Jo yang sudah terjatuh di atas ribanya dan dibalingkan kembali ke arah Hadhira yang akhirnya sempat mengelak. Sebelum saja sempat Hadhira membalas balingan Sarah, terus Jo menyambar teddybearnya dan diletakkan di atas katil.

'Amboi minah dua orang ni. Suka hati selamba kera je nak amek teddybear abang Razif bagi ni!'

Matanya dijengilkan ke arah dua minah yang ada gaya nak meletus je ni. Muka si Sarah ni cool je tapi si Hadhira ni seriau semacam aku tengok.

"Kalau kau nak sangat dia. Ambik la.. aku bagi free je"

"Elleh.. kang aku amek.. kau jeles kut.."provok Sarah. Saja nak test. Bisik hatinya.

"Tak ada maknanya.."jawab Hadhira. Dia lantas bangun dari tempat duduknya. Mahu lari dari situasi begini. Bosan la cakap benda ni.. pintu bilik 105 terus dibuka. Aku mahu ke bilik TV. Tengok The Prince of Tennis pagi-pagi ni lagi masyukk dari cakap bab hati dan perasaan.

Sementara itu di bilik 105..

"Sungguhla aku cakap.. aku doakan dia ended up dengan mamat tu jugak.. pastu masa dia nikah je aku nak pergi kat dia senyum sinis dengan buat muka I-TELL-YOU-SO. Expression dia masa tu aku nak tangkap gambar dan bingkaikan. Serius aku cakap!"ujar Sarah dalam satu nada. Geram sungguh dia dengan perangai hati batu Hadhira.

"Ameen Ya Rabbul 'Alameen" Jo dan Aini serentak mengiyakan.

Labels:


4 Surat Chenta ♥

4 Comments:

Blogger anchovy said...

comel la klu buat muka I TELL YOU SO. thanks ednin.you made me laugh in hard days like this

3 September 2011 at 20:43  
Blogger Ednin said...

pasal hee ke? dont worry,, he'll be back. *nyanyik lagu 2pm*

hehe. jom buat muka I TELL YOU SO sama-sama. Unni selalu buat.

3 September 2011 at 23:01  
Anonymous Anonymous said...

suka frnsdhip mrekaa :)
kDija

24 June 2012 at 09:16  
Blogger Ednin said...

:)

27 June 2012 at 00:06  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home



Kisah Sebelum | Kisah Selepas