Kisah Klasik!
Kisah Klasik untuk masa depan.

Salaam'alaik.

Selamat datang ke Kisah Klasik. Feel free to navi around. Click here and that. Constructive criticisms are highly appreciated. Don't forget to leave a tag!
XOXO,
E.

I update on Wattpad, Kindly click here to read more.


via theredradio9@yahoo.com

Ednin Edninn

Create Your Badge
SI HOODIES PINK [COMPLETED]

"There can be miracles, when you believe"

Intro | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | Tamat

VICE VERSA [COMPLETED]


"Sampai bila-bila Hariz tak akan maafkan dia.. Tak akan!"

Prolog | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1011 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31

Want more? Hihi proudly to say that Bencisayang is in print!

Here we go :)
Dia, A


"Farhan?"
Abiir mengangguk.
"Dia buat apa?"
"Dia propose."
"Jadi girlfriend?"
Abiir menggeleng. Matanya memandang Aiman. "Jadi wife."

Prolog | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Masih on going yang sangatlah slow pace-nya. Ampun! Peace!
POSKAD


“Pukul sembilan kau.. cuba kau tengok. Dia pakai kemeja putih.. dengan bag BG biru tu.”
“Uhuh..” Dia berlagak tenang. "Kenapa?"
“Itulah Sun. The Sun of SOE.”

Prolog | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13

Excerpt 1
CERPEN


Anekdot kau dan aku

LONTARAN KATA-KATA MANIS


.
Si Hoodies Pink 14
Posted on Tuesday 14 June 2011
@ June 14, 2011 by Ednin Kesukma Dewi


"Dhir.. Hadhira.." satu suara memanggilnya dari belakang. Hadhira memberhentikan langkahnya yang sebelum ni laju ja ke arah keretanya. Dia ingin balik cepat ke pejabat. Tak ada mood sungguh la hari ni.. peristiwa semalam asyik dok buat ulang tayang je dalam kepalanya. Ingat kepala aku ni Astro ke nak main-main ulang tayang hari-hari.

Hadhira berpaling ke belakang.

Hazrul. Dia kelihatan termengah-mengah dengan safety helmet di tangan kanan dan kertas saiz A0 di tangan kiri. 

Hadhira berkerut. Sejak bila dia handle projek kat Seremban ni?

"Menonong je pergi.. aku panggil tadi tak dengar ke?"tanya Hazrul. Nafasnya yang tercungap-cungap tadi dah mula normal. Hadhira hanya menggeleng menjawap pertanyaanya tadi.

"Busy tak? Jom lunch?"

"Aku nak balik KL cepat.." cepat-cepat Hadhira bagi alasan. Yella kes semalam pun dia tak conclude habis lagi dalam kepala otak dia.. ni nak keluar pulak dengan watak utama dalam masalah dia ni. Hish tak nak lah!

"Dah 12.30 tengahhari ni kut.. jom la. Kereta aku kat sana je.."tunjuk Arul ke arah kereta Vios hitam yang parking di sebelah site office sana tue.

"Naik kereta sendiri la. Kau lead" kata Hadhira lalu menekan punat keretanya. Malas nak bertelagah dengan Arul yang selalunya memang tak mahu nak kalah dalam apa pun yang dia buat. Mungkin sebab tu boleh score first class degree masa kat Uni dulu..

....

"Kau ada masalah ke?"tanya Arul ketika mereka makan. Hadhira nampak lain benar hari ni. Kalau dulu mulut dia akan becok cakap itu ini tapi hari ni sepatah-patah dia jawab.. Arul memandang Hadhira yang sedang menguis nasi di pingannya. Ni satu lagi perkara pelik.. mana mungkin Hadhira yang dia kenal dulu akan kuis nasi dalam pinggan kalau lauk dalam tu ialah asam pedas dan ikan keli?

"Tader la.."ujar Hadhira. Air teh 'o' ais laici dihirupnya. 

"Aku nampak macam tak je?"

Hadhira menggeleng.

"Aku okay la.." sambungnya selepas itu. Ni la balanya kalau makan dengan Arul. Spesies Jo. Kalau tak dapat jawapan yang dia nak, jangan harap nak boleh lepas.

"Yella tu.."

Mata Hadhira dijulingkan. Haish mamat ni. Sekeh mahu? Tak faham-faham bahasa.

"So sejak bila kau handle projek ni.. aku tak tahu pun.."tanya Hadhira. Tukar topik.

"Kau apa yang tahu.. diam semedang je.. tak telefon apa tanya aku makan ke tak, hidup ke tak.. main jalan terus je dengan life kau lepas grad.."

'Takkan kau nak expect aku buat macam tu kut.. lagipun Kak Nia kan dah ada nak tanya kau soalan basic tu' gumamnya dalam hati. Nak cakap terus straight kat muka mamat ni tak terkeluar pulak dari mulutnya. Ngeee.

"Aku dah handle projek tu sejak initiation kut. Kau je yang tatahu.. tiap-tiap minggu aku pergi meeting.. cuma kali ni first time aku nampak kau kat site meeting.. selalunya En. Ahmad kan attend?" sambung Arul lagi bila Hadhira tak membalas. Spesies pelik dah perempuan ni rupanya bila grad. Dia ingat lagi kalau dulu dia dengan Hadhira memang selalu berbalah. 

"Aaah dia ada kerja sikit.. tu suruh aku attend tu.. sebenarnya malas nak pergi.."

"Sebab tu kau main berangan je dalam meeting tadi.. nasib baik tak kena tibai dengan contractor tadi."

"Eh elle aku punya sesi hentam menghentam dah lepas.. eh Jo ada contact kau tak?"

"Ada.. hari tu ada jumpa dia kat Mid.. dengan tunang dia sekali. Kenapa?"

"Saja ja tanya..dia ada tanya alamat kau hari tu nak kasi kad jemputan.."

"Dah dapat okay.. hand-post tahu.. tak main pos-pos ni.. kau je yang sanggup nak pos guna pos laju kad kawen kau.. tak nak la aku pergi kau kawen nanti.."usik Arul.

"Berani kau buat la? Aku buat benda yang sama kat kau.." jawab Hadhira. Tak ingin aku nak pergi kenduri korang. Tambahnya dalam hati. Astagfirullahal'azim.. apa yang kau fikir ni Hadhira..

Arul tersengih.

"Jom pergi sama-sama nak tak kenduri Jo nanti? Minggu ni kan.. Kau cakap la dekat Nia sekali.. aku jemput korang kat apartment"tanya Arul tiba-tiba. 

Hadhira yang tengah minum tu hampir tersedak. Alahai bala lagi. Ingat dah tak nak jumpa dulu lepas ni.. or at least sampai hati dia dah terubat sikit tapi kalau nak pergi sama-sama macam ni kan dah terseksa dalam dia namanya.. dengan Kak Nia pulak tu.. boleh pass out tiba-tiba kut hari tu nanti.. tapi pass out pun bagus jugak. Tak payah pikir apa-apa.. untung-untung dapat MC boleh balik rumah Ma... 

Tiba-tiba rindu Ma! Huaa.. hati oh hati! Kompleks nya kau..


Labels:


0 Surat Chenta ♥

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home



Kisah Sebelum | Kisah Selepas